23948sdkhjf

Boomerang återvänder till Kullagatan

Det skandinaviska dam- och herrmodemärket Boomerang testar återigen lyckan i Helsingborg med en popup på det centrala shoppingstråket Kullagatan.

Klädkedjan drev 16 butiker fram till 2018 då den gick i konkurs och förvärvades av det familjeägda investeringsföretaget Tisenhultgruppen.

Med den nya ägaren säljs nu företagets kollektioner i bland annat shop-in-shops hos ett 40-tal butiker och återförsäljare.

Etableringen i Helsingborg är en av flera popupbutiker som flyttat in i shoppingstråkets tomma butikslokaler.

Det är dock inte första gången som Boomerang hälsar på i stadskärnan.

– Vi är glada över att komma tillbaka till Helsingborg där vi alltid haft ett starkt fäste med trogna och lojala kunder, säger Leonard Camitz, wholesale & operations manager på Boomerang.

Lokalen på Kullagatan ägs av Stadsrum Fastigheter. Marknadsområdeschef Håkan Petersson hoppas på ett positivt mottagande.

– Både vi och Boomerang har stora förhoppningar om att en popup-satsning i Helsingborg ska falla väl ut. Ambitionen är ju att detta skall leda till ett långsiktigt framtida samarbete, säger Håkan Peterson i en kommentar.

Boomerang grundades 1976. I starten marknadsförde varumärket herrkollektioner som utvecklades till unisexkollektioner med piké, bomullströjor, oxfordskjortor, manchesterbyxor och canvas.

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.082