23948sdkhjf

Italienskt lyxvarumärke introducerar AR i flaggskepp

Den italienska herrmodekedjan Larusmiani erbjuder nu sina kunder att prova kläderna virtuellt.

Det är i flaggskeppsbutiken i Milano som Larusmiani erbjuder kunderna att prova plaggen utan att behöva ta omvägen via ett provrum.

Med hjälp av en AR-lösning (Augmented Reality) designad för modeindustrin kan kunden istället experimentera fritt med olika mått, färger och stilar och se resultaten på en skärm i butiken.

– Vi är väldigt entusiastiska över att kunna erbjuda en virtuell provningsupplevelse i vår butik i Milano. Nu kan kunderna själva se och testa hela kollektioner på bara några sekunder och utforska en ny upplevelse i butiken. Feedbacken är väldigt positiv och vi börjar sedan se förändringar i vår butik, säger Guglielmo Miani, vd på Larusmiani i en kommentar.

Larusmiani förklarar också att som en av de första lyxdetaljisterna som inför virtuell provningsteknik i butik kommer det att sätta en ny standard för hela modeindustrin.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Joakim Levin, Nudie Jeans: ”Det vi håller på med är att skapa morgondagens vintage”
Svenska pristagare i topp på Drapersgalan
MBRS avyttrar och går vidare i mindre kostym
H&M investerar i plattform för exklusiva sneakers
Han är ny vd för Elevenate
Gant nyinviger butiken på Birger Jarlsgatan
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125