23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Italienskt lyxvarumärke introducerar AR i flaggskepp

Den italienska herrmodekedjan Larusmiani erbjuder nu sina kunder att prova kläderna virtuellt.

Det är i flaggskeppsbutiken i Milano som Larusmiani erbjuder kunderna att prova plaggen utan att behöva ta omvägen via ett provrum.

Med hjälp av en AR-lösning (Augmented Reality) designad för modeindustrin kan kunden istället experimentera fritt med olika mått, färger och stilar och se resultaten på en skärm i butiken.

– Vi är väldigt entusiastiska över att kunna erbjuda en virtuell provningsupplevelse i vår butik i Milano. Nu kan kunderna själva se och testa hela kollektioner på bara några sekunder och utforska en ny upplevelse i butiken. Feedbacken är väldigt positiv och vi börjar sedan se förändringar i vår butik, säger Guglielmo Miani, vd på Larusmiani i en kommentar.

Larusmiani förklarar också att som en av de första lyxdetaljisterna som inför virtuell provningsteknik i butik kommer det att sätta en ny standard för hela modeindustrin.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.356