23948sdkhjf

Han ska leda Newbie: Ska maximera varumärkets potential

Kappahl växlar upp satsningen på Newbie. Rekryterar från Kappahls ägare Mellby Gård. 

Kappahls vd och koncernchef, Elisabeth Peregi, pekade i en intervju i Habit för två år sedan ut Newbie som ett av bolagets starka kort
– Newbie kan bli hur stort som helst, uttryckte hon sig och berättade att det fanns planer för babyvarumärket som 2021 omsatte cirka 700 miljoner kronor och då hade 28 egna butiker i fem länder och egen e-handel i Storbritannien. Men exakt hur planerna såg ut ville Elisabeth Peregi inte gå in på då.

Nu har Kappahl utsett Thomas Kusoffsky som direktör för Newbie. Kappahl gör samtidigt Newbie till en egen affärsenhet inom bolaget.
– Kappahl befinner sig i en fas där vi vill ta nästa steg i att utveckla vår organisation på vår tillväxtresa. Våra varumärken Kappahl och Newbie har olika potential, och denna potential vill vi maximera. Därför gör vi nu Newbie till en egen affärsenhet med fullt ansvar för Newbie-varumärket, säger Elisabeth Peregi, i ett pressmeddelande.

Thomas Kusoffsky rekryteras från optikedjan Smarteyes som är del i ägarsfären Mellby Gård, där även Kappahl ingår. Thomas Kusoffsky har de senaste tio åren lett kedjan i rollen som vd och koncernchef. Han har även varit marknadschef på Willys/Axfood och kreativ chef på Stadium. Han har även varit marknadschef på Willys/Axfood och kreativ chef på Stadium.
– Newbie har en stor potential och är ett fantastiskt varumärke. Uppdraget har alla delar jag brinner för, dels att få möjligheten att bygga ett nytt team, men också att utveckla ett av de starkaste varumärkena i kategorin barnkläder. Kappahl befinner sig i en spännande förändringsprocess, och jag ser fram emot att bidra i den utvecklingen, säger Thomas Kusoffsky, i en kommentar.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.089