23948sdkhjf

Bianca Ingrosso lanserar modemärke med Victor Appelqvist

Den välkända entreprenörsduon bakom Caia Cosmetics, Bianca Ingrosso och Vanessa Lindblad, tar steget in i modebranschen. Tillsammans med Victor Appelqvist, från grundarfamiljen av Gina Tricot, lanseras nu det egna modevarumärket Àvora.

Den 2 maj släpps de första limiterade kapselkollektionerna av ett utvalt sortiment som är inspirerat av Medelhavet.

Varumärket, som under SS23 omfattar kjolar, toppar, shorts och klänningar, beskrivs som ”samtida, feminint och ikoniskt producerat i hållbara material och hos leverantörer med rätt förutsättningar.”

– Hållbarhet är något som kommer att finnas i vårt DNA från början och det ger oss en relevant värdegrund att stå på, säger Victor Appelqvist, även känd som son till Gina Tricots grundare samt grundare av lågpriskedjan Club Xprs som gick i konkurs runt årsskiftet 2018/2019.

Visionen är att etablera Àvora som ett internationellt modevarumärke i premiumsegmentet.

Företaget uppger även att de inför höstens växande sortiment har tagit in en välmeriterad svensk chefsdesigner som ska leda designarbetet.

Det framgår ännu inte genom vilka försäljningskanaler som plaggen kommer att säljas och distribueras.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
MQ om vårens utveckling: ”Köper in mindre, säljer mer och öppnar nya butiker”
Träskor hett dammode i kändistäta NYC
Sport- och friluftsprofil ska hjälpa Nordshield att expandera
Slutar med herrkläder – satsar på systerbutiken
Artifact 001 – första släppet av digitala solglasögon
Klädjätten investerar i biobaserat polyester: ”Ska förändra klädindustrin”
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078