23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Skovarumärke testar nytt hyrkoncept: Vill vidga den fysiska närvaron

Westfield Mall of Scandinavia inviger i veckan sin butikssatsning Depart A Mental. Bland varumärkena på plats märks bland annat skovarumärket Blankens som vill testa nya fysiska koncept.

I ett kundperspektiv kan Depart A Mental närmast liknas vid en popup. I en 250 kvadratmeter stor butikslokal i bästa läge samsas upp till ett 40-tal olika varumärken, var och en med sina egna produkter på egen plats i lokalen.

– Det är som att ha en egen fysisk butik och man signar sig för hur länge man själv har lust. Skillnaden är att man inte behöver ta samma risker som det kan vara att driva sin egen butik. Tänk ”coworking” och ”retail-as-a-service”, säger Clara Lindsten, medgrundare av techbolaget Co-x som utvecklat den fysiska plattformen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109