23948sdkhjf

”Digital only”-märken korsbefruktar modescenen

De så kallade ”digital only”-märkena är en del av en större utveckling på en modescen som nu snurrar hypersnabbt och där gränserna mellan fysiskt och digitalt suddas ut allt mer. Habit har djupdykt i den digitala världen 
För några år sedan tog klassiska modemärken som Balenciaga, Gucci och Louis Vuitton sina första steg in på den digitala arenan. Genom att sälja datorgenererade plagg – skins – inuti spel som League of Legends och Fortnite, kunde de marknadsföra sig på en gigantisk marknad och nå en ung målgrupp. Ett fenomen som verkar växa.

På senare tid har horde...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Joakim Levin, Nudie Jeans: ”Det vi håller på med är att skapa morgondagens vintage”
Svenska pristagare i topp på Drapersgalan
MBRS avyttrar och går vidare i mindre kostym
H&M investerar i plattform för exklusiva sneakers
Han är ny vd för Elevenate
Gant nyinviger butiken på Birger Jarlsgatan
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078