23948sdkhjf

Stark start på året för LVMH

Det franska modehuset LVMH ökade omsättningen med 17 procent till 21,0 miljarder euro under första kvartalet jämfört med 18,0 miljarder under motsvarande kvartal i fjol, enligt bolagets pressrelease. 

Särskilt starkt gick marknaderna i Europa och Japan där efterfrågan ökade från såväl lokala konsumenter som internationella resenärer. Även USA uppvisade fortsatt tillväxt.

Segmentet mode och lädervaror noterade en tillväxt på 18 procent. Enligt LVHM var Nicolas Ghesquières senaste ready to wear-kollektion en stor framgång medan samarbetet med den japanska konstnären Yayoi Kusama fick stor uppmärksamhet. Under kvartalet tillkännagavs Pharrell Williams som kreativ chef för Louis Vuittons herrdelen. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
MQ om vårens utveckling: ”Köper in mindre, säljer mer och öppnar nya butiker”
Träskor hett dammode i kändistäta NYC
Sport- och friluftsprofil ska hjälpa Nordshield att expandera
Slutar med herrkläder – satsar på systerbutiken
Artifact 001 – första släppet av digitala solglasögon
Klädjätten investerar i biobaserat polyester: ”Ska förändra klädindustrin”
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078