Svensk syskontrio bygger succébolag i Norge: ”Vi ska gasa rejält”
Modevarumärket hade en tillväxt på 40 procent i fjol. Nu söker grundarna externt kapital.

Norska varumärket Cavour grundades av bröderna Scharnke 2014. Här flankerar de systern och bolagets vd Nathalie Scharnke. "Vi ska gasa rejält", säger Nathalie Scharnke. Foto: Pressbild
Bröderna Richard och Sebastian Scharnkes herr- och damvarumärke Cavour, med fokus på kostymen, ökade omsättningen under fjolåret med över 40 procent till 65 miljoner, enligt bolaget. Även 2023 har börjat starkt. Under första kvartalet var tillväxten upp 25 procent jämfört med motsvarande period i fjol. För tredje året i rad levererar företaget svar...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer