23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

JOOR, världens ledande digitala B2B ekosystem

| Medlemsnyhet | Företag JOOR Inc

Effektivisera och driv tillväxt genom JOOR, världens ledande digitala B2B grossistplattform

Av Kristin Savilia


När jag kom till JOOR, världens främsta digitala ekosystem för grossistverksamhet som vd 2017 var mitt uppdrag att hjälpa till att föra in B2B-sektorn i modebranschen i den digitala tidsåldern. Som före detta inköpare på Macy's i slutet av 1990-talet blev jag bestört över att se att varumärken och återförsäljare 20 år senare fortfarande skötte sina affärer på samma sätt. Medan B2C-området hade gjort enorma framsteg med digital och interaktiv teknik, fortsatte B2B-sidan av modegrossistbranschen att använda sig av långväga resor och pappersark. 

Den största konkurrenten till JOOR är det gamla sättet att hantera grossistverksamhet - kalkylblad och papper och penna. Som B2B grossistplattform är JOOR unik eftersom vi tillhandahåller ett komplett digitalt ekosystem för varumärken och återförsäljare, vilket möjliggör ett mer rationellt tillvägagångssätt samtidigt som vi driver viktiga faktorer som tillväxt och hållbarhet. Andra lösningar på marknaden digitaliserar endast delar av grossistprocessen. Med JOOR kan varumärken och återförsäljare arbeta tillsammans med data som flödar fram och tillbaka digitalt, inte manuellt, allt inom en och samma plattform. Ingen annan kan erbjuda denna digitala upplevelse från början till slut. Att arbeta i den frenetiska och snabba modebranschen kan vara stressigt och krävande. JOOR erbjuder upptagna inköpare och varumärken en tydligare, effektivare och samarbetslösningar för inköp och försäljning, hörnstenarna i modebranschen.

De många fördelarna för varumärken som arbetar inom JOOR:s digitala plattform omfattar branschledande virtuella showrooms med 360°-bilder och video som visar kollektionerna i otroliga detaljer, effektiva kommunikationsverktyg för att effektivisera kontakten mellan säljare och köpare samt analyser i realtid och flexibel rapportering för att vägleda beslutsfattandet, spara tid och öka effektiviteten. 

Återförsäljare på JOOR drar nytta av avancerade verktyg för sortimentsplanering, alternativ för att stödja både personliga och helt virtuella möten samt tillgång till vår instrumentpanel för Retail Centre för att granska sortimentslistor, hantera kommunikation med kontakter och hålla sig uppdaterad om de senaste varumärkena och trenderna samt JOOR Passports evenemangskalender. Alla JOOR-kunder har tillgång till kundsupport dygnet runt som konsekvent får ett kundnöjdhetsbetyg på 96 % och en genomsnittlig svarstid på 20 sekunder.

Idag arbetar JOOR med över 13 400 varumärken och mer än 385 000 kurerade återförsäljare i över 150 länder med en grossisttransaktionsvolym på över 1,7 miljarder dollar per månad. JOOR är branschledande och är den exklusiva plattformen för ledande konglomerat som LVMH, Kering, Richemont och Capri Holdings och arbetar med över 75 % av världens lyxvarumärken. Dessutom samarbetar JOOR exklusivt med över 30 av de ledande globala återförsäljarna, däribland Harrods, Printemps, ShopBop och Neiman Marcus . Genom att föra samman detta kraftfulla nätverk av varumärken och återförsäljare skapar JOOR det bredaste fotavtrycket i branschen.

JOOR bygger på över tio års integrerade varumärkespartnerskap och uppmuntrar varumärken att samarbeta med alla återförsäljare som de för närvarande gör affärer med - grundläggande tillgång till JOOR är alltid gratis för varumärken och återförsäljare. 


Börja din digitala omvandling idag.

 

Medlemsnyhet

Företag
JOOR Inc

JOOR Inc
1239 Broadway 9th Floor
USA
New York NY 10001
United States of America
JOOR Inc

Sänd till en kollega

0.156