23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Active Brands Group frigör tid för säljare och kunder

| Medlemsnyhet | Företag Gung

När Active Brands Group skulle expandera valde man att köra Gung som ett komplement till Fortnox för att undvika manuellt arbete och frigöra tid.

Utmaningen med att gå från 50 till 500 kunder
I samband med att Rehband blev en del av portföljen för Active Brands Group så stod man inför utmaningar man tidigare inte stött på. Innan expansionen hade ABG runt 50 kunder som skickade in relativt stora ordrar. Däremot var ABG väl varse att om Rehband blev en del av portföljen så skulle kundbasen bli tio gånger så stor, och flertalet av dessa kunder skulle vara mindre aktörer vars orderkvantitet kan pendla mellan högt och lågt.

Michaela Fogelberg, Supply & Demand Manager för Active Brands Group, berättar om resan från 50 till 500 kunder, samt kring vad kopplingen mellan Gung och Fortnox inneburit för dem:

“Vi implementerade Gung B2B för lite över ett drygt år sedan, som vi då också kopplade mot Fortnox. När vi tog in Rehband gjorde vi en explosionsartad utveckling i antal kunder. Vi fick närmare 500 istället för de 50-tal aktiva kunder vi hade innan. Helt plötsligt blev detta ett administrativt problem som lätt kan bli en enorm börda om man inte gör något åt det. Problemet var inte bara att vi växte i antal, utan även att de kunder som tillkom kunde vara allt från Stadium som skulle ha 2000 skosulor till en lokal ortopedklinik i Västerås som skulle ha 2 handledsskydd”.

Vidare kommenterar Michaela utmaningen med expansionen:

“Spannet av kunderna som tillkom gjorde att vi behövde ett effektivt sätt för att hantera alla kunder vi jobbar med. Vi vill aldrig säga nej till kunder. Initialt trodde vi att vi skulle behöva anställa personer som skulle spendera sina dagar med att stansa in alla dessa ordrar.”

Det var i det här stadiet man valde att effektivisera och frigöra tid genom användning av Gung B2B. Med en kundportal som är automatiskt integrerad med Fortnox så såg Michaela med kollegor en enorm potential. Michaela som tidigare varit användare av Gung i samband med en tidigare tjänst hos Elodie såg detta steget som en naturlig del av expansionen:

“Det fina med Gung är att kunden själv kan gå in och ‘själv-serva’ sig. Kunden kan då också se hela vårt sortiment och utbud, och med enkelhet sortera/filtrera/söka sig fram till det dem är ute efter. Detta är verkligen ett etablerat beteende eftersom vi alla gör det som privatkonsumenter, så vi tror starkt på att det ger ett mervärde hos kunderna”, berättar Michaela.

Läs mer på gung.se 


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Medlemsnyhet

Företag
Gung

Viktor rydbergsgatan 64
412 81 Göteborg
Sverige
Gung

Sänd till en kollega

0.078