23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Vi stödjer våra kunder att göra mer hållbara val

| Medlemsnyhet | Företag Nilörn AB

Digitala etiketter kommer att vara byggstenen för en mer cirkulär affärsmodell.

Under de senaste åren har teknik som driver produktspårbarhet och transparens genomgått en snabb utveckling. Lösningar kända under namnet Radio Frequency Identification (RFID), Near Field Communication (NFC) och unika QR-koder revolutionerar hur företag effektiviserar sina leveranskedjor, hur varumärken ansluter till sina kunder och slutkonsumenterna får större kännedom. Genom skanning av en kod är det potentiellt möjligt att spåra en produkt från ”cradle to cradle”, vilket ökar transparensen och förhindrar förfalskning och stöld av produkter. Allt detta i realtid.
 
Tillsammans med affärspartners stödjer Nilörn sina kunder för att förstå de outnyttjade möjligheter som RFID erbjuder: ”Även om vissa kunder redan har god kunskap om RFID, guidar vi också andra att introducera dessa lösningar i sin verksamhet. Vi är mer än bara en alternativ leverantör och strävar efter att vara en strategisk partner för våra kunder. Vi ser till att vi förblir flexibla och erbjuder lösningar som möjliggör en smidig övergång till smartare etiketter utan att störa kvaliteten och estetiken på våra produkter.” Allt detta kan till och med göras genom att välja mer hållbara material, till exempel att välja pappersbaserade inlägg, istället för plastbaserad.
 
Dessutom gör intelligenta etiketter inte bara företag smartare. De har också en enorm potential att vara bra för planeten och samhällen. Med de unika identiteterna som används i RFID-taggar, NFC-taggar och unika QR-koder kan stora mängder information lagras i stödsystem som kan delas mellan företag och med konsumenter. ”Digitala etiketter kommer att vara byggstenen för en mer cirkulär affärsmodell. När man vet vilka material som användes för att göra plagget blir det enklare att bestämma om de kan återanvändas eller återvinnas, eller om de ska kasseras, och hur. Automatisering - återvinning av kläder beror också på hur mycket information konsumenter har till hands för att fatta mer välgrundade beslut.”
 
Nilörn är positiv till det faktum att dessa tekniker är här för att stanna: ''Samhällen ber om mer öppenhet och företag med ett hållbart fokus vill kunna visa sina konsumenter att de lyssnar på dem.'' Vårt mål är att vara närvarande och förstärka de värden vi kan lägga till våra kunders varumärken.

Medlemsnyhet

Företag
Nilörn AB

Wieslanders väg 3
503 13 BORÅS
Sverige

Bilder och video

Sänd till en kollega

0.063