23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Modejätten Boohoo väljer Akeneo för att stödja sin expansion

| Medlemsnyhet | Företag Akeneo

Som en del av deras omnichannel strategi och inför köpet av varumärkena Debenhams och Arcadia så har det brittiska modebolaget boohoo valt Akeneo's plattform för att stötta deras digitala expansion samt optimera deras kund- och produktupplevelse.

Sedan lanseringen 2006 har boohoo vuxit snabbt och lägger numera till mer än 6000 produkter per dag. Boohoo-katalogen innehåller nu mer än 3 miljoner SKUs som säljs genom ett stort antal kanaler, inklusive e-handels, en mobilapp och en tryckt katalog.

För att försöka hålla ordning på detta och erbjuda den bästa och mest konsekventa kundupplevelsen för alla säljkanaler har boohoo börjat använda en PXM-plattform (Product Experience Management) från Akeneo.

Boohoo kommer att använda PXM-plattformen för att öka försäljningen, minska time-to-market och öka produktiviteten för ett team på 250 anställda samt över 600 leverantörer genom att erbjuda en dedikerad lösning för all produktinformation, samtidigt som interna processer effektiviseras.

Detta, säger boohoo, kommer att hjälpa företaget att växa och scale up sin verksamhet snabbare samt möjliggöra kvick tillväxt.

"Genom att implementera Akeneo PIM kommer vi att öka effektiviteten och påskynda vår time-to-market samtidigt som vi förbättrar vår produktinformation och produktupplevelse." kommenterade Steve Nolan, Head of Technology på boohoo. 

Läs mer här: https://bonjour.akeneo.com/en/boohoo-chooses-akeneo


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Medlemsnyhet

Företag
Akeneo

2 Place General Mellinet
111 11 Nantes France
Sverige
Akeneo

Sänd till en kollega

0.062