23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Ny, gratis ebok om lysande kundupplevelser: PXM for dummies!

| Medlemsnyhet | Företag Akeneo

Product Experience Management, PXM for Dummies dekonstruerar hur föränderliga handelstrender påverkar konsumentbeteenden och vilka enkla steg man kan ta för att snabbt förbättra sin konversion online.

Product Experience Management, PXM for Dummies förklarar varför en kundupplevelse kräver en övertygande produktupplevelse som byggnadssten för att kunna kallas förstklassig. I korta drag består en produktupplevelse av konsekvent produktinformation som levereras i rätt sammanhang eller kanal, var som geografiskt, och för rätt person oavsett vem köparen är. Detta är avgörande för alla märken om det så ett modebolag som inkluderar en video på en modell så man kan se hur ett plagg rör sig eller om det är en VR plug in på ens hemsida som låter dig virtuellt prova olika solglasögon, med hjälp av ens webcam. 

Ladda ner ditt exemplar av PXM For Dummies att lära dig att:

  • Dra nytta av the Experience Economy
  • Skapa övertygande produktupplevelser
  • Sätta rätt produktinformation i rätt sammanhang
  • Skapa emotionella kopplingar med hjälp av digitala verktyg
  • Tackla tredjepartssyndikering såsom att sälja på sociala media och Amazon
  • Bygga en framgångsrik PXM strategi

Tänk dig själv att du ska köpa ett nytt kylskåp. På bilderna visas ett kylskåp med vit bakgrund som är helt omöjligt att avgöra storlek eller nyans av färg då det inte finns några referensobjekt eller styling som gör köparen mer intresserad. Du kollar på produktbeskrivningen istället för att bli klokare på huruvida kylskåpet kommer passa ditt kök eller ens kunna få plats genom dörren. Där står det att den kan hålla 380 liter. Perfekt! Då vet vi att man kan köpa 380 paket mjölk. Om det istället hade kunnat ge svar på frågor som kan denna kyl förvara mat för min familj på fyra för en vecka? Eller hur många kartonger som får plats i dörren? Istället för att kunder behöver plocka fram måttbandet. Det gäller att göra tröskeln till köp så liten som möjligt genom att skapa den bästa produktupplevelsen. Nästa steg kan vara att kunna testa hur det hade sett ut hemma hos en själv med hjälp av VR teknologi. Det är detta Product Experience Management, PXM, handlar om.

Dessa koncept är applicerbara för alla företag men med justerad branschspecifik information. Genom att bygga en intressant produktupplevelse så kan man öka sin konvertering av onlinekunder, öka varukorgsbeloppet och minska returerna. Laddar ner eboken PXM for Dummies alldeles gratis för alla knep och råd

Återförsäljare och varumärken som går steget längre än att bara skriva ut enkel produktinformationen såsom specifikation och istället bygger en känslomässig relation till sina kunder kommer att vinna både deras lojalitet och deras köp. Hur ser ditt företags produktupplevelse ut? 


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Medlemsnyhet

Företag
Akeneo

2 Place General Mellinet
111 11 Nantes France
Sverige
Akeneo

Sänd till en kollega

0.078