23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Butiksägare och det är mässtid?

| Medlemsnyhet | Företag Nordiske sponsrat innehåll

Om du är privat butiksägare till en klädaffär vet du att det kan vara en bra idé att delta på mässor.

Du kanske ska se vad olika återförsäljare har att bjuda på? Kanske ska du själv visa vad du säljer?

Oavsett vad du har för syfte med ditt mässdeltagande kan det vara bra att vara ute i godt tid. Börja din planering tidigt:

- Oftast innebär det att olika saker ska transporteras fram och tillbaka. Du kan ta hjälp av olika flyttfirmor , exempelvis https://www.dinflytt.se eller transportfirmor om det är större föremål det gäller. Skicka ut förfrågan på pris tidigt så att du hinner koordinera packningen och transporten i god tid. Det ger bäst pris.

-Se vilka mässor som passar dig bäst. Är det rätt återförsäljare som håller till på just den mässa du ska besöka? Om du själv ska promovera dig så undersök om just din målgrupp befinner sig på denna mässa.

-Boka hotellrum i god tid innan mässan hålls. Du kan råka ut för att det kan vara svårt att få tag i hotellrum om du är för sent ute.

-Se till att ha visitkorten tryckta och klara. En mässa är ett gyllene tillfälle att dela ut visitkort på. Fundera på om du evt ska supplera med annat marknadsföringsmaterial. Ibland kan det till och med vara lämpligt att ha vimplar ståendes vid sidan av mäsståndet för att dra till sig extra uppmärksamhet. Detta beror såklart på vilken agenda du har med ditt mässdeltagande. Det kan i sådana tillfällen vara bra att konsultera en reklmabyrå för att få tips om rätt strategi.

-Kläder. Ja, jobbar du i modebranschen vet du hur viktigt det är och signalvärdet i rätt plagg.

Följer du ovanstående råd är du på rätt väg för ett bra och givande mässdeltagande.


Medlemsnyhet

Företag
Nordiske sponsrat innehåll

Sänd till en kollega

0.128