23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

| Medlemsnyhet | Företag Scanlux Packaging A/S

Hur man väljer att slå in sina kunders presenter betyder mycket. Genom att välja rätt presentinslagning påverkar du kundens uppfattning om ditt varumärke.

Pappret berättar historien
Är ditt företag som de flesta andra, så är det främst produkten ni har i tankarna när ni tänker kvalitet. Ska de varor ni säljer vara av hög kvalitet eller mer budgetvänliga? Produktkvaliteten spelar förstås en avgörande roll för hur kunderna uppfattar ditt varumärke, ditt brand – det är inget nytt – men faktiskt kan sättet som du packar in varorna på i butiken spela lika stor roll för hur kunderna uppfattar kvaliteten och ert varumärke.

”När man slår in sina varor vackert fulländar man köpet med en exklusiv kundupplevelse. Om man först packar in varan i silkespapper, sedan i en ask och slutligen i ett fint presentpapper signalerar man att ens varor är betydelsefulla för en. Presentinslagningen är den sista, exklusiva touchen som betyder mycket för kundens värdeuppfattning.”, förklarar Charlotte Grosen, Art Director på Scanlux Packaging.

 

Genom att välja presentinslagning med omsorg ger man alltså sitt varumärke mervärde och påverkar kundernas uppfattning om varumärket på ett positivt sätt.

Budgetinslagning kräver också omtanke
Det är lätt att tro att budgetinslagning är lika med billiga och dåligt producerade material – men det är inte nödvändigtvis sant. Även när vill ha en mindre exklusiv inpackning bör man inte kompromissa med tillverkningsmetoderna.

Många konsumenter är i dag mycket medvetna om de miljömässiga konsekvenserna av att välja billigt producerade material. Därför betalar det sig att välja hållbart producerade material och miljöcertifierat papper – även om ditt företag säljer budgetvaror.

Det har länge varit självklart för exklusiva märken att profilera sig med sina miljövänliga insatser. Konsumenterna förväntar sig att de exklusiva märkena tar aktivt ansvar för miljön – både när det gäller produkter och emballage. Under de senaste åren har kraven också spridit sig till budgetmarknaden och miljövänliga alternativ verkar bara få större och större inflytande framöver. Hållbarhetsfokuset har kommit för att stanna.

Det är alltså inte bara papperskvaliteten man bör ta hänsyn till när man väljer presentinslagning till sina varor. Ha både miljön och ditt varumärke i åtanke. Tänk på hur kunden kommer att tolka ditt varumärke utifrån inpackningen. Med en noga genomtänkt presentinslagning kommer dina kunder att lämna butiken med helt rätt intryck.

<br data-mce-bogus="1">

Hitta mer inspiration på Scanlux-Packaging.com

Denna artikel har tidigare publicerats på scanlux-packaging.com

Medlemsnyhet

Företag
Scanlux Packaging A/S

Kratbjerg 308
3480 Fredensborg
Danmark
Scanlux Packaging A/S

Bilder och video

PresentpapperPresentpapperPresentpapper

Sänd till en kollega

0.079