Att inte tjäna pengar på konsumentprodukter utan i stället bygga erbjudandet kring en tjänst med möjlighet att handla till självkostnadspris, är det ens möjligt? Frågar man grundarna till H&M-ägda Singular Society, Erik Zetterberg och Daniel Herrmann, blir svaret jakande.
Vi tar det från början. Efter ett år på Amazon i New York var Erik Zett...
De utmanar traditionell retail: "Vi tillverkar inte produkter för att tjäna pengar på dem"
Vilka är framtidens affärsmodeller när de traditionella ifrågasätts som både ohållbara och på gränsen till olönsamma? Grundarna till medlemsbaserade Singular Society, Erik Zetterberg och Daniel Herrmann, har vänt på affärslogiken.
– Genom att ta bort vinstintresset i själva produkten kan vi satsa helhjärtat på kvalitet utan att det blir så dyrt, säger Erik Zetterberg, kreativ chef.
Habit tog pulsen på affärsmodellen ett och ett halvt år efter lanseringen.
3
Bilder
”Vår tanke är att våra medlemmar ska få chansen att spara pengar och kunna köpa schysta och kvalitativa produkter som håller över tid”, säger Erik Zetterberg (till vänster), kreativ chef för Singular Society och som grundade konceptet tillsammans med Daniel Herrmann, vd. Foto: Singular Society
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer