Snabbväxaren: Så bygger de Stronger starkare
Med en tillväxt på 165 procent gör e-handlaren Stronger till en av fjolårets snabbväxare. Grundarnas mål är att skapa ett träningsvarumärke i världsklass.
Juri Gendelman (till vänster) och Henrik Grundén är stolta över att Stronger bibehåller lönsamheten i takt med tillväxten. Bolaget finns på riskkapitalisernas radar. ”Det här är en framtidssäker bransch med stor potential. Vi har haft många som har intresserat sig för bolaget, men vi är hundra procent organiskt finaniserade från dag ett, och det tänker vi fortsätta med.”
Foto: Stronger
På fyra år har träningsvarumärket Stronger vuxit organiskt med 430 procent. Under fjolåret slog bolaget knockout med en tillväxttakt på 165 procent till 119 miljoner kronor. Rörelsemarginalen har pendlat mellan 26 till fjolårets 12 procent. Det borde imponera på vilken entreprenör som helst. Eller riskkapitalist, för den delen. Grundarna Joel Almqv...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Habit och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer