23948sdkhjf

Han ska skala upp sportmärkets e-handel

Martin Kallur har rekryterats till rollen som ansvarig för digital marknadsföring och e-handel hos sportvarumärket YMR Track Club. Han har bland annat arbetat på Daniel Wellington med digital marknadsföring på sociala medier mot den italienska marknaden, och kommer senast från neobanken Northmill som sociala medie-specialist.

YMR Track Club ska nu bland annat växla upp e-handeln.

– För att klara av det är det viktigt att strömlinjeforma hela kundupplevelsen i vår egen webbshop och göra den så smidig och enkel som möjligt, så att den känns premium, precis som varumärket. Digitalt jobbar vi vidare på att förstärka närvaron genom våra egna kanaler, men utöver det fokuserar vi också på flera typer av samarbeten för att kunna synas på andra plattformar, säger Martin Kallur men nämner inte vilka.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11