Så ska Bestsellers showroom digitaliseras - nytt avtal för Touchtech
Touchtech har tecknat avtal med danska modekoncernen Bestseller för utveckling och leverans av nya produkten Touchtech Showroom till modekoncernens B2B-showrooms.
Med hjälp av produkten ska modeföretagets showroom digitaliseras vilket enligt teknikföretaget minskar behovet av fysiska prover och lokalyta och därmed vinna besparingar i produktion-, frakt-, hyreskostnader och på så vis också nå en minskad miljöpåverkan.
Projektet är utformat som ett partnerskap mellan Bestseller och Touchtech och det initiala ordervärdet av avtalet är värt 3,6 miljoner kronor.
Produkten är ny och innehåller delkomponenter från Touchtech Vendo, som används i butiksmiljö, och Lima som kombinerats.
– Att Bestseller väljer att samarbeta med Touchtech för att digitalisera sina showrooms och fysiska butiker är ytterligare en bekräftelse på att våra lösningar är i absoluta framkant på den internationella retail-marknaden. Touchtech Showroom är ett nytt lösningsområde med stor global potential och kompletterar våra befintliga lösningar väl, säger Deniz Chaban, vd för Touchtech.
Utvärdering av de första installationerna ska ske under senhösten 2019.