23948sdkhjf

De ska lyfta Cellbes rörligt – kampanj blir realityserie

E-handlaren lanserar realityserie som leds av Amanda Schulman och Hannah Widell.

Efter sommaren går Cellbes stora rörliga satsning tillsammans med Perfect Day Media live under ledning av mediebolagets grundare och kreativa chefer Hannah Widell och Amanda Schulman.

Tillsammans med stylister ska duon möta och lyfta kvinnor som ska delta i e-handlarens reklamfotografering.

Realityserien om sex avsnitt är en utveckling av kampanjen #viärcellbes som startades för två år sedan, framtagen i samarbete med New Ad Agency, där e-handlaren låtit "streetcastade" lokala kvinnor från flera svenska städer bli modeller för en dag.

Kampanjbilderna togs av modefotografen Andreas Kock.

Med den tidigare kampanjen besökte e-handlaren med start våren 2017 11 städer däribland Mjölby, Skövde, Mora, Visby, Kiruna, Östersund, Halmstad, Enköping och Jönköping. Den nya rörliga programserien startar med ett besök i Ystad som därmed blir den 12:e staden på turnén.

– Det ska bli så roligt att få komma ut i landet och träffa alla dessa underbara kvinnor för att berätta deras historia. Vi arbetar dagligen för att lyfta kvinnor vilket är viktigt i precis allt vi gör, både i vårt bolagsbygge och kopplat till ämnen vi lyfter i vår podcast. Samarbetet med Cellbes känns därför väldigt naturligt och meningsfullt för oss, säger Hannah Widell och Amanda Schulman i ett pressmeddelande.

Cellbes, som säljer mode och inredning, grundades i Borås 1954 och omsättningen ligger på cirka 600 miljoner om året. Vd är Charlotte Nordén.

Förutom realityserien så ökar e-handlaren nu satsningen på traditionella annonser i tidningar och magasin och storsatsar även på utomhusreklam i hela Sverige efter påsk med synlighet i bland annat i busshållplatser och i tunnelbanan samt digitalt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078