23948sdkhjf

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Det nya avtalet smygs igång i höst och omfattar då leverans av varor till tio  butiker samt modekedjans e-handel.
 
Avtalet är löpande och samarbetet blir fullskaligt under våren 2019 då modemärket väntas leverera ett urval ur av premiumsortimentet till modekedjans samtliga 42 butiker samt e-handel i Sverige och Finland.

Streetmodemärket ska inför våren 2019 leverera ett sortiment som består av 100 artiklar för de större butikerna och 60 artiklar för de mindre butikerna fördelat på kategorierna kläder, accessoarer, underkläder och strumpor.

I butikerna bygger modekedjan dedikerade ytor om 10 till 20 kvadratmeter per enhet för att ge märket tydlig exponering i butik. Därtill får modemärket särskild exponering i kedjans kundklubb. 

Enligt JC:s vd IIiya Meric blir modemärket en " stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear i våra butiker".

-- WeSC som varumärke är starkt ute i landet och med en partner som JC får vi äntligen chansen att möta konsumenten på ett tydligt sätt i både större och mindre städer i Sverige och Finland. JC:s ambition att bygga ett modernare utbud med ett utökat fokus på streetwear passar WeSC perfekt. Genom avtalet kan vi i större utsträckning ägna oss åt varumärkesbyggande och distribution på samma sätt som vi gör i Nordamerika samt att JC i kombination med att finnas hos de bästa e-handlarna i Sverige kommer ge oss den exponeringen som krävs för att nå ut till konsumenten, säger Marcus Hyltbring, vd och försäljningschef hos We international i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062