23948sdkhjf

Deadwood söker vd

Grundarduon letar vd som kan axla ansvaret och växla upp modeföretagets expansion ytterligare.

Modemärket Deadwood söker vd. Det bekräftas av Felix von Bahder som till Habit och säger att även om han axlat ansvaret menar att företaget till dags dato snarare drivits av två språkrör.

- Vi känner att vi nått en brytpunkt nu och behöver någon som kan se på företaget med nya fräscha ögon och komma med ny energi, äga budget och resultat och se vilka möjligheter vi har med till exempel samarbeten. Vi behöver och vill också kunna fokusera på det kreativa, säger Felix von Bahder som grundat och driver modeföretaget tillsammans med Carl Ollson till Habit.

Sedan i höstas har duon draghjälp av en rådgivande kommitée, ett advisory board, bestående av Paul Frankenius, Fabian Månsson och Jimmy Johansson.

Men Felix von Bahder säger att det inte är ovan nämnda trio som drivit på rekryteringen av en vd utan det är något som kommit från ett behov som grundarduon känt själva.

Han menar att det är en sak att driva upp ett bolag från 0 till 10 miljoner men en helt annan sak att gå från 10 till 100 miljoner. Rekryteringsprocessen är i gång men Felix von Bahder är samtidigt ödmjuk inför det faktum att en rekrytering kan ta ett slag.

- Jag tror att den nya vd:n arbetar första dagen hos oss någon gång precis efter sommaren. Då tror jag också att vi kan presentera ett ännu starkare team kring varumärket för vi behöver bli fler. Men första ska den viktiga nyckelspelaren som en vd är finnas på plats.


I höstas firade varumärket fem år och har en omsättning på omkring 10 miljoner kronor. Försäljningen sker via ett stort antal återförsäljare runt om i världen samt via de egna kanalerna som butiken i Hornstull i Stockholm.


- Det är ju inte så att vi på något vis känner oss gamla eller färdiga med det här utan vi känner ju att allt egentligen precis bara börjat. Vi är mitt inne i en införsäljning och om vi kan snärja bara en bråkdel av de prestigekonton som vi har på gång så skulle jag vara mycket nöjd. Vi är inte ett i stil skandinaviskt bundet varumärke varför vi ser att vi har bra potential att växa internationellt, inte minst i USA och Asien. Framtiden finns i återvunnet läder!

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064