23948sdkhjf

Saint Tropez med nytt uttryck

Omprofilering och nedbantning av sortimentet står för dörren för IC Group-ägda märket under ledning av nya vd:n.

Saint Tropez gör om den visuella identiteten och presenterar en ny image som uppges handla om allt från ny logga till enligt företaget tydligare och attraktivare profil mot modeföretaget drygt 1 000 återförsäljare i Europa samt i de 40 egna butikerna.

Bland annat tas en tredjedel av produkterna bort och företaget lägger allt mer fokus på att öka försäljning också genom att hitta nya återförsäljare och shop-in-shop-koncept. Därtill satsar företaget på att bli mer flexibla i inköp bland annat när det gäller NOOS-kollektionerna.

- Vårt budskap hade blivit alltför irrelevant och opersonligt. Kvinnan som köper Saint Tropez kanske inte är en trendsättare, men hon är väl medveten om vad hon gillar och vi behöver tillgodose detta genom vår kommunikation med henne, säger Sofie Lindahl-Jessen, ny vd i en kommentar.

Sofie Lindahl-Jessen kommer från möbelvärlden och har under de två månader som gått sedan hon tillträdde tittat på omprofilering av märket. Hon uppges ha stark internationell bakgrund inom försäljning och marknadsföring och erfarenhet inom kundlojalitet och e-handel.

Märket grundades 1986 och ingår sedan 2002 i IC Group där även By Malene Birger, Peak Performance, Tiger of Sweden och Designers Remix, där koncernen har en majoritetspost, ingår.

Saint Tropez släpper sex kollektioner per år och därutöver två NOOS-kollektioner och tolv månatliga expresskollektioner.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063