23948sdkhjf

Nya välkända medspelare i Stockholms modevecka

Fashion Week Stockholm får ny luft under vingarna med tre nya, väletablerade partners i lika många olika branscher: mode/e-handel, betalningar och besöksnäring


.

Onsdag 30 augusti – fredag 1 september är det dags för Fashion Week Stockholm, där modemärken visar kommande vårs och sommarmode för församlad press och inköpare.
Anrika Grand Hôtel går in som ny långsiktig partner i arrangemanget. Det innebär bland annat att hotellet blir en hjärtpunkt för visningar och arrangemang under modeveckan, en roll som Berns tidigare haft.

Hoppas på stads-stöd
Det är första gången sedan Fashion Week Stockholm grundades 2006 som modedagarna presenterar en ny officiell huvudarena, Grand Hôtel.
– Att vi nu inleder ett nytt spännande samarbete med Grand Hôtel som ny officiell arenapartner med dess fantastiska lokaler, service och verksamhet, ger oss en unik plattform för att ta ytterligare höjd och skapa nya möjligheter. Vi ser att vi tillsammans kan introducera flera nya inslag som kan attrahera både varumärken, gäster och partners. Vår förhoppning är även ett utvecklat stöd från staden framåt för att bistå en av Sveriges främsta kreativa näringar och exporter, säger Emma Ohlson, generalsekreterare för medarrangören ASFB, Association of Swedish Fashion Brands.

Nätmodehandlare in i veckan
Nya i sammanhanget är också nätmodehandlaren Nelly.com går in som huvudpartner tillsammans med American Express.
Visningsprogrammet är inte spikat, men klart är att svenska Rodebjer, J.Lindeberg, Hope, Ida Sjöstedt och Busnel visar under veckan. Öppningsvisar gör Whyred och avslutar gör designern Diana Orving i Spegelsalen på Grand Hotel.
Visar gör även nykomlingen Totême, och debutanterna från föregående säsong LazoSchmidl och Emelie Janrell.
Klart är också att Björn Borg slår på stort med en visning på Kungliga tennishallen.

Öppet för allmänheten
Precis som tidigare finns en hel del arrangemang öppet för gemene man. Mest välkänt är Fashion night där modebutiker i Stockholm håller extra kvällsöppet. Den här gången deltar gallerior och över 350 butiker som håller kvällsöppet på torsdagen.
Modesamtal och seminarier är också öppna för intresserade och de stora visningarna kommer att livestreamas på storbildsskärmar.

Ylva Åkesson

FAKTA FASHION WEEK STOCKHOLM
Modearrangemanget riktar sig till press och inköpare och arrangeras av ASFB, Association of Swedish Fashion Brands, Patriksson Communication, Studio BON, Brand Experience Scandinavia  och PAP Studio.


Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.127