Twilfit kliver in i framtiden

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Den anrika underklädeskedjan inför ett molnbaserat verksamhetssystem i höst.



Twilfits IT-ansvarige Robert Backéus berättar att det nya systemet bygger på en standardiserad lösning från Microsoft med minimala anpassningar. Projektet omfattar både Twilfits huvudkontor och butiker och han räknar med att systemet går live på senhösten i år.

– Vi inför det nya verksamhetssystemet för att förbättra kundupplevelsen. Tanken är att vi ska förverkliga visionen om omnikanal och därmed åstadkomma samma upplevelse för kunden, oavsett kanal, säger han.

Han berättar vidare att det interna samarbetet mellan IT, marknad och ledning har förändrats i och med att alla konsekvent sätter kunden i fokus.

En viktig egenskap hos det nya systemet är att allt sker i molnet och allt syns i realtid. På det viset går det att se en kunds köpmönster, så att man kan rikta rätt erbjudande till rätt kund, något som dagens konsumenter förväntar sig

Läs också: Kundanpassning minimerar returer

Traditionellt distribuerade erbjudanden fungerar inte längre. Kunden kräver mer – personifiering är ett grundkrav som vi måste leva upp till, säger han.

Förutsättningen för att kunna åstadkomma en sömlös kundupplevelse mellan butik och digitala kanaler, är centraliserade grunddata. Det framhåller Stefan Fleron, vd för EG Sverige, som levererar systemet.

Han framhåller också fördelen med att systemet är byggt på standardkomponenter, utan speciella anpassningar till Twilfits behov. Det gör att butikskedjan kan lägga mer tid på kunderna, istället för att ständigt uppfinna hjulet på nytt:

Läs också: Kundanpassning minimerar returer

– Standardiseringen gör att systemet blir skalbart och flexibelt. När uppdateringar och nya funktioner lanseras är det enkelt att haka på dem och på så sätt ständigt hålla sig uppdaterad, säger han.

En annan stor fördel med att ha grunddata centraliserade är att det förenklar anpassningen till den nya dataskyddslagen, GDPR.

– Att samla all relevant data på ett ställe, så att det kan delas av alla system säkert och strukturerat, gör att det går att hålla full koll på de personuppgifter som lagras, säger han.

Källa: EG, Twilfit


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Zalando och Bestseller i nytt samarbete

De båda modeföretagen har ingått ett joint venture för delat ägarskap av digitalhandelsplattformen FashionTrade.com.

Stadium hållbarhetsrapporterar

För tredje året i rad släpper Stadium sin årliga hållbarhetsrapport som visar på minskade koldioxidutsläpp och mindre energianvändning

Almedalsgarderoben öppnar igen

Debenhams vinst minskar

Öppnar dörr till Kina

I morgon, onsdag öppnar “KAIMEN – The Swedish Brand Store” en multibrand och multi-kategori-butik på världens största e-handelssajt Alibaba-ägda T-mall.com.

Svenskt underklädesmärke lanseras

Grandpa följer upp succén

Arkiv

Världsbäst på e-köp

Nu kan Amazonkunder testa hemma

Habit på plats i Almedalen

Under rubriken Framtidens handel – är digitalisering receptet för en blödande cityhandel?– deltar en namnkunnig skara branschaktörer. Arrangemanget är ett samarbete mellan AMF Fastigheter och Habit.

Anrikt brittiskt till Kullenberg

De ska representera Private White V.C. i Skandinavien.

Så kan företag tjäna på returer

Returer behöver inte bara vara av ondo, visar ny forskningsrapport från Handelsrådet.

Gants vd till Vitamin Well

De återlanserar livsstilsmärke

Göteborgsmärket gör comeback och ingår nu i Molino PR:s portfölj.

Dit går Klättermusen

Utökad skosatsning för Londonmässa

Kundanpassning minimerar returer

Ett traditionellt tillverkande företag, med djupa rötter i Knallebygdens textilindustri, driver i dag 9 butiker i Stockholm, London, New York, Malmö och Köpenhamn med en omfattande e-handel integrerad i helheten.

Kundanpassning minimerar returer

Ett traditionellt tillverkande företag, med djupa rötter i Knallebygdens textilindustri, driver i dag 9 butiker i Stockholm, London, New York, Malmö och Köpenhamn med en omfattande e-handel integrerad i helheten.

Butiker för Esprit i konkurs

I början av juni försattes bolagen bakom fem butiker i Sverige i konkurs.

Hon lämnar Marketplace

RNB kämpar på

Modekoncernen redovisar förbättrat rörelseresultat för tredje kvartalet men tappar försäljning. Polarn O. Pyret och Brothers utvecklas positivt medan NK och Man of a Kind går trögt.

Jascha poppar upp

Modeföretaget testar eget butiksformat utanför Stockholm.

Boozt med ny inköpschef

E-handlaren internrekryterar till posten som inköpschef.

Jobb & karriär: Ny vd till Tiger of Sweden

Han kliver på vd-posten hos modebolaget i september.

Tierra vinner outdoorpris

Nu är Klarna bank

Han har Göteborgs nöjdaste kunder

Heminredning i Femman

Skönhetskedja till Strand

Så gick H&M i maj

Han är sommarvärd

Lager 157 till Göteborgs city

Malkovich till PV

Jobb & karriär: Ny finanschef hos Bestseller

Här öppnar H&M i år

E-handlare satsar på skönhet

Sänd till en kollega

0.126