23948sdkhjf

Vägen till konsumentens hjärta

HABIT MODEBRANSCHENS DAG: Lyssna till bland andra Lindex hållbarhetschef Sara Winroth och e-handelsgurun Jarno Vanhatapio.

Habit Sko & Mode arrangerar ett seminarium för modebranschen den 17 maj på Textile Fashion Center i Borås. Temat är hur branschens möter sin målgrupp för att vinna dess lojalitet. 

Under dagen talar bland andra grundaren av e-handelssajterna Nelly och Nakd, Jarno Vanhatapio. Björn Borgs chef för varumärkeskommunikation, Johanna Juhlin, lyfter frågan om hur man bygger ett varumärke på rätt sätt och i rätt kanaler i dagens snåriga medielandskap.

Louise Klarsten, vd för ColourHouse, talar om hur man förhåller sig till trend, hållbarhet och stil för att nå kunden. Fokus ligger på produkterna, sortimenten och målgrupperna – delar som lätt tappas bort när strategier och jakten på rätt säljkanaler dominerar retail.

Från Nederländerna kommer Marco Wolters, global chef för e-handel och mode hos marknads- och konsumentanalysföretaget GFK. Han lyfter blicken mot konsumenterna Millennials och iBrains som skakar om shoppingmönsterna.

Vidare talar Lindex hållbarhetschef Sara Winroth, och Gina Tricots hållbarhetschef, Johanna Jigmo-Linde, fokuserar på hållbar utveckling i symbios med modemedvetna konsumenter. Sigrid Barnekow från Mistra Future Fashion fokuserar på vilka framtidens marknadskriterier kommer att vara.

Under dagen får vi även lyssna till Mini Rodinis nye vd, Johan Larsson, som berättar om varumärkets framgångsresa med hållbarhet och design som främsta ingredienser. 

Vad kan modebranschen lära av kosmetikbranschen? Svaren får vi från Glossyboxs vd, Victoria Senkpiel, som avslöjar hur prenumerationstjänsten har kunnat växa till en stor framgång både i Sverige och utomlands.

Medarrangör till Habit Modebranschens Dag är Marketplace Borås. Fler talare tillkommer.

Anmäl dig här.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109