Så blev e-sporthandlarens första kvartal

| Av Nyhetsbyrån Direkt/Dagens Handel | Tipsa redaktionen

Fler kunder med större kundkorgar avspeglas i Sportamores resultat för årets tre första månader.

E-handelsbolaget Sportamore redovisar ett resultat efter skatt på 2,4 miljoner kronor för det första kvartalet 2017 (1,0).
Resultatet per aktie uppgick till 0:28 kronor (0:12). Intäkterna ökade till 174 miljoner kronor (147). Rörelseresultatet blev 3,0 miljoner kronor (1,0).
Sportamore ska flytta till nytt lager i Eskilstuna logistikpark. Tillträde till det nya lagret sker 1 juli 2017 och därefter kommer överflyttning av logistikverksamheten från nuvarande lager ske successivt under tredje kvartalet.

Sportamores räkenskaper för företrädesvis det tredje kvartalet 2017 förväntas belastas av engångskostnader i storleksordningen 20-25 miljoner kronor sammanhängande med flytten.
I rapporten skriver vd Johan Ryding att bolagets aktiva kundstock har vuxit med 130 000 kunder jämfört med föregående år. Sportamore har nu drygt 725 000 aktiva kunder. Genomsnittligt antal order per aktiv kund och genomsnittligt ordervärde har också utvecklats positivt jämfört med föregående år och uppgår nu till 1,96 (1,93) order per kund och 508 (503) kronor.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Nytt nummer av Habit

Läs om innehållet i senaste numret av Habit.

Nya ansikten hos Living Generation

Längdhoppare lanserar sportmärke

Han ligger bakom nytt retrodoftande sportmode.

Butik för Mini Mocks

Petra Gardefjord öppnar butik för det egna mockasinvarumärket.

De kan vinna Woolmark Prize

Herrmodevarumärket L´homme Rouge har utsetts till skandinavisk kandidat i den ansedda tävlingen.

E-handeln steg 22 procent

Hon prisas av Kappahl

Arkiv

Sport för Hunkemöller

Underklädesjätten öppnar konceptbutik för sportunder. Ambitionen är 50 fristående butiker inom fem år.

Jobb & karriär: Andra generationen hos Day tar plats

Hon är ny pr- och marknadschef hos Day Birger et Mikkelsen.

Sandqvist reparerar

Väsk- och accessoarvarumärket drar igång reparationsservice för att uppmuntra till hållbar konsumtion.

Vägen till konsumentens hjärta

HABIT MODEBRANSCHENS DAG: Lyssna till bland andra Lindex hållbarhetschef Sara Winroth och e-handelsgurun Jarno Vanhatapio.

Modefestival i Göteborg

För andra året i rad arrangeras Fashion UP! i Göteborg.

Tapp för XXL

All time high för New Wave

Storinvesteringar ska ge New Wave Group ny fart. Torsten Jansson tänker långsiktigt och satsar på ökat sälj i USA och Kanada.

Bonniers startar mode- och skönhetsevent

Initiativet äger rum under en dag i oktober.

Sverigepremiär för danskt varumärke

Notes du Nord lanseras i utvalda butiker under hösten.

Babyshop köper Lekmer

Svinnet i klädbutiker över 1 miljard kronor

De går till Assefa

Stockholm för Axel Arigato

Skoföretaget öppnar butik i Stockholm i maj.

Stockholms city tappar säljfart

Gapet ökar mellan externhandeln och city i Storstockholm.

H&M -global topparbetsgivare

Modekoncernen bland de 16 bästa arbetsgivarna i modebranschen. Se hela listan.

Aplace öppnar Pearl

De gör prisade galoscher

Fred & Matt har förärats internationellt designpris.

Från Cos till Uniqlo

Palmgrens i nytt samarbete

Noa Noa arbetar i nya fiber

Fokus på butiksstölder

Ledningsskifte hos Colour Wear

Comeback för Malene Birger

Lindex i nytt leveransavtal

Ny mässa för produktion

Så blev e-sporthandlarens första kvartal

NA-KD samarbetar med bloggare

Haparanda får ny sportoutlet

Pessimistiska handlare

Sänd till en kollega

0.154