Branschdag om nycklarna till tillväxt

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Habits seminariedag i maj har temat tillväxt via konsumentens hjärta. Jarno Vanhatapio från Nakd och Johanna Juhlin från Björn Borg är några av modebranschens frontfigurer som talar.

Den 17 maj arrangerar modebranschtidningen Habit en seminariedag i Borås under temat Vägen till konsumentens hjärta – hur möter branschen konsumenten som till syvene och sist är avgörande för tillväxten?

Under dagen kommer åhörarna att få lyssna till bland andra grundaren av e-handelssajterna Nelly och Nakd, Jarno Vanhatapio. Björn Borgs chef för varumärkeskommunikation, Johanna Juhlin, lyfter frågan om hur man bygger ett varumärke på rätt sätt och i rätt kanaler i dagens snåriga medielandskap.

Louise Klarsten, vd för ColourHouse, talar om hur man förhåller sig till trend, hållbarhet och stil för att nå kunden. Fokus ligger på produkterna, sortimenten och målgrupperna – delar som lätt tappas bort när strategier och jakten på rätt säljkanaler dominerar retail.

Från Nederländerna kommer Marco Wolters, global chef för e-handel och mode hos marknads- och konsumentanalysföretaget GFK. Han lyfter blicken mot konsumenterna Millennials och iBrains som skakar om shoppingmönsterna.

Vidare talar Gina Tricots hållbarhetschef, Johanna Jigmo-Linde, om hållbar utveckling i symbios med modemedvetna konsumenter, och Sigrid Barnekow från Mistra Future Fashion fokuserar på vilka framtidens marknadskriterier kommer att vara.

Under dagen får vi även lyssna till Mini Rodinis nye vd, Johan Larsson, som berättar om varumärkets framgångsresa med hållbarhet och design som främsta ingredienser. 

Konrad Olsson, chefredaktör för Plaza magazine, startar en ny marknadsscen för herrmode i Göteborg. Här berättar han hur och varför. 

Vad kan modebranschen lära av kosmetikbranschen? Svaren får vi från Glossyboxs vd, Victoria Senkpiel, som avslöjar hur prenumerationstjänsten har kunnat växa till en stor framgång både i Sverige och utomlands.

Medarrangör till Habit Modebranschens Dag är Marketplace Borås. Fler talare tillkommer.

Anmäl dig här.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Nytt nummer av Habit

Läs om innehållet i senaste numret av Habit.

Nya ansikten hos Living Generation

Längdhoppare lanserar sportmärke

Han ligger bakom nytt retrodoftande sportmode.

Butik för Mini Mocks

Petra Gardefjord öppnar butik för det egna mockasinvarumärket.

De kan vinna Woolmark Prize

Herrmodevarumärket L´homme Rouge har utsetts till skandinavisk kandidat i den ansedda tävlingen.

E-handeln steg 22 procent

Hon prisas av Kappahl

Arkiv

Sport för Hunkemöller

Underklädesjätten öppnar konceptbutik för sportunder. Ambitionen är 50 fristående butiker inom fem år.

Jobb & karriär: Andra generationen hos Day tar plats

Hon är ny pr- och marknadschef hos Day Birger et Mikkelsen.

Sandqvist reparerar

Väsk- och accessoarvarumärket drar igång reparationsservice för att uppmuntra till hållbar konsumtion.

Vägen till konsumentens hjärta

HABIT MODEBRANSCHENS DAG: Lyssna till bland andra Lindex hållbarhetschef Sara Winroth och e-handelsgurun Jarno Vanhatapio.

Modefestival i Göteborg

För andra året i rad arrangeras Fashion UP! i Göteborg.

Tapp för XXL

All time high för New Wave

Storinvesteringar ska ge New Wave Group ny fart. Torsten Jansson tänker långsiktigt och satsar på ökat sälj i USA och Kanada.

Bonniers startar mode- och skönhetsevent

Initiativet äger rum under en dag i oktober.

Sverigepremiär för danskt varumärke

Notes du Nord lanseras i utvalda butiker under hösten.

Babyshop köper Lekmer

Svinnet i klädbutiker över 1 miljard kronor

De går till Assefa

Stockholm för Axel Arigato

Skoföretaget öppnar butik i Stockholm i maj.

Stockholms city tappar säljfart

Gapet ökar mellan externhandeln och city i Storstockholm.

H&M -global topparbetsgivare

Modekoncernen bland de 16 bästa arbetsgivarna i modebranschen. Se hela listan.

Aplace öppnar Pearl

De gör prisade galoscher

Fred & Matt har förärats internationellt designpris.

Från Cos till Uniqlo

Palmgrens i nytt samarbete

Noa Noa arbetar i nya fiber

Fokus på butiksstölder

Ledningsskifte hos Colour Wear

Comeback för Malene Birger

Lindex i nytt leveransavtal

Ny mässa för produktion

Så blev e-sporthandlarens första kvartal

NA-KD samarbetar med bloggare

Haparanda får ny sportoutlet

Pessimistiska handlare

Sänd till en kollega

0.163