Arket är H&M:s nya koncept

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

Tidig höst lanserar H&M ett nytt varumärke. Butikskonceptet inkluderar även ett café.

Arket beskrivs som ett varumärke med kvalitet i fokus, med enkel, tidlös och funktionell design. Det kommuniceras i H&M:s senaste kvartalsrapport.

Kollektionerna ska innefatta plagg för herr, dam och barn, samt ett mindre urval hemprodukter. Prisbilden uppges vara bred, men något högre än H&M:s ordinarie sortiment. Arket kommer att få sällskap av ett antal externa varumärken i butik. Butikerna kommer även att inkludera caféverksamhet med inriktning på det nordiska köket.

London är först ut bland butiksetableringarna. Öppningen sker efter sommaren. Samtidigt öppnar klädkedjan e-handel på 18 europeiska marknader. Butiken i London följs av etableringar i Bryssel, Köpenhamn och München.

Mer om: Arket | H&M


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Nytt nummer av Habit

Läs om innehållet i senaste numret av Habit.

Nya ansikten hos Living Generation

Längdhoppare lanserar sportmärke

Han ligger bakom nytt retrodoftande sportmode.

Butik för Mini Mocks

Petra Gardefjord öppnar butik för det egna mockasinvarumärket.

De kan vinna Woolmark Prize

Herrmodevarumärket L´homme Rouge har utsetts till skandinavisk kandidat i den ansedda tävlingen.

E-handeln steg 22 procent

Hon prisas av Kappahl

Arkiv

Sport för Hunkemöller

Underklädesjätten öppnar konceptbutik för sportunder. Ambitionen är 50 fristående butiker inom fem år.

Jobb & karriär: Andra generationen hos Day tar plats

Hon är ny pr- och marknadschef hos Day Birger et Mikkelsen.

Sandqvist reparerar

Väsk- och accessoarvarumärket drar igång reparationsservice för att uppmuntra till hållbar konsumtion.

Vägen till konsumentens hjärta

HABIT MODEBRANSCHENS DAG: Lyssna till bland andra Lindex hållbarhetschef Sara Winroth och e-handelsgurun Jarno Vanhatapio.

Modefestival i Göteborg

För andra året i rad arrangeras Fashion UP! i Göteborg.

Tapp för XXL

All time high för New Wave

Storinvesteringar ska ge New Wave Group ny fart. Torsten Jansson tänker långsiktigt och satsar på ökat sälj i USA och Kanada.

Bonniers startar mode- och skönhetsevent

Initiativet äger rum under en dag i oktober.

Sverigepremiär för danskt varumärke

Notes du Nord lanseras i utvalda butiker under hösten.

Babyshop köper Lekmer

Svinnet i klädbutiker över 1 miljard kronor

De går till Assefa

Stockholm för Axel Arigato

Skoföretaget öppnar butik i Stockholm i maj.

Stockholms city tappar säljfart

Gapet ökar mellan externhandeln och city i Storstockholm.

H&M -global topparbetsgivare

Modekoncernen bland de 16 bästa arbetsgivarna i modebranschen. Se hela listan.

Aplace öppnar Pearl

De gör prisade galoscher

Fred & Matt har förärats internationellt designpris.

Från Cos till Uniqlo

Palmgrens i nytt samarbete

Noa Noa arbetar i nya fiber

Fokus på butiksstölder

Ledningsskifte hos Colour Wear

Comeback för Malene Birger

Lindex i nytt leveransavtal

Ny mässa för produktion

Så blev e-sporthandlarens första kvartal

NA-KD samarbetar med bloggare

Haparanda får ny sportoutlet

Pessimistiska handlare

Sänd till en kollega

2.524