23948sdkhjf

Han kampanjar för ny löparsko

Löparskoföretaget Airia Running lanserar crowdfundingkampanj för att starta upp produktion för ny lättviktssko.

Örebrobaserade Airia Running lanserade på onsdagen en crowdfundingkampanj för att finansiera uppstarten av produktionen av nya lättviktsskon Airia Raw. Kampanjen har fått namnet "Airia RAW - Speed Hacked Racing Flat" och lanseras via sajten Kickstarter.
- Det finns flera bra skäl till att vi valt att gå via Kickstarter. Huvudskälet är att vi tror att det är ett bra sätt att nå ut med en nischad prestandaprodukt. Men vi gillar ju också sättet att prata direkt med konsumenterna, eller "backers" som de kallas i crowdsourcingvärlden. Jag har själv "backat" fler än 30 olika innovationsprojekt som tilltalat mig, säger Mattis Geisler, vd och grundare.

Kampanjen ska pågå under 30 dagar och företaget hoppas inbringa cirka 70 000 amerikanska dollar till produktion av löparskor. Den nya skomodellen väger 129 gram, har en sömlös konstruktion och ett särkilt material i yttersulan, M-bound, för att ge tillbaka rörelsenergin i steget i en extra "kick". Yttersulan har företagets patenterade utformning, Biospeed, som ska främja ett energieffektivt löpsteg.
Airia Running lanserade sin första skomodell Airia One under 2014 och företagets huvudfokus är att utveckla snabba och biomekaniskt effektiva löpskor. Som utgångspunkt har man både patent och mångårig egen utvecklings- och testverksamhet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047