"Joy levererar"

| Av Nyhetsbyrån Direkt/Dagens Handel | Tipsa redaktionen

Klädbolaget MQ tar marknadsandelar under det andra kvartalet och det sedan ett år förvärvade Joy levererar ett resultat i linje med plan.

Det skriver vd Christina Ståhl i delårsrapporten.

Under kvartalet (december 2016-februari 2017) ökade varumärket MQ:s försäljning i jämförbara butiker med 0,3 procent, att jämföra med marknadens utveckling som enligt MQ var -2,4 procent. Joys försäljning i jämförbara butiker steg samtidigt med 1,7 procent.

Läs också: Outlet by MQ till Port 73

"Joy har under perioden utvecklats enligt plan med ökad jämförbar försäljning mot föregående år. En snabb men kostnadseffektiv ombyggnadsprocess innebär att totalt 15 Joy-butiker redan i vår konverteras till nytt butikskoncept. Externa varumärken lanseras efterhand i butikerna och kommer att finnas i alla butiker i augusti 2017", heter det i rapporten.

MQ-koncernens rörelseresultat under kvartalet på 14 miljoner kronor belastades med 6 miljoner från stängningen av en butik i Grensen, Oslo. Den 11 mars stängdes även en butik i Kristiansand och av den norska verksamhetens butiker återstår nu endast den i Jessheim som stängs när hyreskontraktet löper ut i december 2017.

Mer om: Joy | MQ


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Arket är H&M:s nya koncept

Tidig höst lanserar H&M ett nytt varumärke. Butikskonceptet inkluderar även ett café.

H&M överträffade låga förväntingar

H&M redovisar ett bättre rörelseresultat än väntat.

Höstens modeveckor i Stockholm

I sedvanlig ordning blir det två modeveckor i Stockholm i höst.

Med accessoarer i fokus

Sneakersnstuff till New York

Sneakersnstuffs Erik Fagerlind berättar om butikskonceptets expansionsplaner för Habit.

Jobb & karriär: Från Morris till Wacay

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas dagligen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Kappahl öppnar i Märsta

Arkiv

Med svenskt bad i portföljen

Modeföretag i klädbytararrangemang

Tailor Store gör klimatbokslut

Nätskräddaren släpper ett första klimatbokslut som bland visar att antalet returer uppgår till 5 procent.

Danska vidare till final

Modedesignern Cecilie Bahnsen vidare i LVMH:s designtävling.

H&M visade i Los Angeles

Modekoncernen valde amerikanska västkusten för lansering av ny hållbar kollektion.

Nöjda kunder höjer köpcentrums omsättning

Kundnöjdheten är starkt sammankopplad med ett köpcentrums omsättning, visar en ny analys från HUI.

Glitter breddar med hårvård

Glitter etablerar sin första ”Hair bar”.

Industrifacken avvisar medlarbud

Fortsatt kräftgång för modehandeln

Sko- och klädförsäljningen backade i februari.

Klartecken för JC:s ackord

H&M prisar hållbara innovationer

RNB ökar vinsten

Newbie till cityläge

Isbjörn med nya delägare

Grundartrion bakom e-handelsbolaget Addnature blir tredje största delägare i Isbjörn of Sweden.

De kan få Guldägg

Kampanjer för Björn Borg, Åhléns, Converse och Zlatans A–Z är nominerade till Guldägget 2017.

Lagerarbetare uppsagda

E-handlare öppnar fysisk butik

Stålklänningar till Kina

E-handlare skapar drama

Hon vill verka för mångfald

Outletkoncept för VRG

Han kampanjar för ny löparsko

Jobb & karriär: Daymaker med ny vd

Tredje butiken för Joel Jolina

Outlet by MQ till Port 73

Ellos lanserar ny plattform

Här öppnar Feetfirst

Här är Ellos senaste satsning

RNB-vd in i Mekonomen

Sänd till en kollega

0.119