23948sdkhjf

Kappahl drar in marknadstjänst

Kedjan omorganiserar. Joakim Holmstrand får lämna.

Kappahl ändrar om i organisationen och slår ihop marknad och retail till något som bolaget kallar Customer experience. Det betyder att marknadsdirektörstjänsten försvinner. Joakim Holmstrand som har innehaft tjänsten sedan 2013 och som har suttit i koncernledningen kommer därför att lämna bolaget.

– I omstruktureringsprocessen har vi haft en löpande dialog med Joakim Holmstrand och han har valt att avböja de möjligheter den nya strukturen öppnar upp för, skriver bolaget i en kommentar till Habit.

Tjänsten som direktör för Customer experience kommer vd och koncernchef Danny Feltmann att axla tillfälligt, tills tjänsten är tillsatt. 

Joakim Holmstrand lämnar bolaget under sommaren.

Habit har sökt Kappahl för en kommentar. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11