Wera breddar sortimentet

| Av Katarina Angelin | Tipsa redaktionen

Åhléns klädvarumärke Wera Stockholm utökar produktutbudet i butik och på nätet.

Skönhetsprodukter är Åhléns varumärke Wera Stokholms nya giv. Linjen innehåller bland annat parfym, duschgelé, kroppslotion och doftljus. Dofterna är framtagna av parfymhuset Givaudan i Paris.

– Ingen outfit är komplett utan en matchande doft som sätter hela looken. Därför känns det väldigt roligt att vi nu kan erbjuda en skönhetsserie med exklusivt framtagna dofter som går helt i linje med Wera Stockholm, säger Cathrine Wigzell, affärsområdeschef Åhléns Skönhet, i en kommentar.

Skönhetslinjen säljs på Åhléns samtliga varuhus och på webben.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Nytt nummer av Habit

Läs om innehållet i senaste numret av Habit.

Nya ansikten hos Living Generation

Längdhoppare lanserar sportmärke

Han ligger bakom nytt retrodoftande sportmode.

Butik för Mini Mocks

Petra Gardefjord öppnar butik för det egna mockasinvarumärket.

De kan vinna Woolmark Prize

Herrmodevarumärket L´homme Rouge har utsetts till skandinavisk kandidat i den ansedda tävlingen.

E-handeln steg 22 procent

Hon prisas av Kappahl

Arkiv

Sport för Hunkemöller

Underklädesjätten öppnar konceptbutik för sportunder. Ambitionen är 50 fristående butiker inom fem år.

Jobb & karriär: Andra generationen hos Day tar plats

Hon är ny pr- och marknadschef hos Day Birger et Mikkelsen.

Sandqvist reparerar

Väsk- och accessoarvarumärket drar igång reparationsservice för att uppmuntra till hållbar konsumtion.

Modefestival i Göteborg

För andra året i rad arrangeras Fashion UP! i Göteborg.

Vägen till konsumentens hjärta

HABIT MODEBRANSCHENS DAG: Lyssna till bland andra Lindex hållbarhetschef Sara Winroth och e-handelsgurun Jarno Vanhatapio.

Tapp för XXL

All time high för New Wave

Storinvesteringar ska ge New Wave Group ny fart. Torsten Jansson tänker långsiktigt och satsar på ökat sälj i USA och Kanada.

Bonniers startar mode- och skönhetsevent

Initiativet äger rum under en dag i oktober.

Sverigepremiär för danskt varumärke

Notes du Nord lanseras i utvalda butiker under hösten.

Babyshop köper Lekmer

Svinnet i klädbutiker över 1 miljard kronor

De går till Assefa

Stockholm för Axel Arigato

Skoföretaget öppnar butik i Stockholm i maj.

Stockholms city tappar säljfart

Gapet ökar mellan externhandeln och city i Storstockholm.

H&M -global topparbetsgivare

Modekoncernen bland de 16 bästa arbetsgivarna i modebranschen. Se hela listan.

Aplace öppnar Pearl

De gör prisade galoscher

Fred & Matt har förärats internationellt designpris.

Från Cos till Uniqlo

Palmgrens i nytt samarbete

Noa Noa arbetar i nya fiber

Fokus på butiksstölder

Ledningsskifte hos Colour Wear

Comeback för Malene Birger

Lindex i nytt leveransavtal

Ny mässa för produktion

Så blev e-sporthandlarens första kvartal

NA-KD samarbetar med bloggare

Haparanda får ny sportoutlet

Pessimistiska handlare

Sänd till en kollega

0.141