Nya marknader för finskt varumärke

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Marimekko lanserar komplett e-handel i 16 nya europeiska länder.

Att utveckla de digitala affärerna är en del av Marimekkos strategi. Med den senaste expansionen blir varumärket tillgängligt på nästan samtliga marknader i Europa. I vissa av dem har närvaron varit obefintlig. Några av de nya länderna är Tjeckien, Malta, Rumänien, Irland och Slovenien. Efter den senaste expansionen finns Marimekko tillgängligt på totalt 29 marknader. Första marknaden där Marimekko startade e-handel var i USA 2011.


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Jobb & karriär: Från Morris till Wacay

I vår lanseras varumärket Wacay Weekend Adventure Company och han går in som försäljningsansvarig och blir även partner i bolaget.

Kappahl öppnar i Märsta

Med svenskt bad i portföljen

Modeföretag i klädbytararrangemang

Tailor Store gör klimatbokslut

Nätskräddaren släpper ett första klimatbokslut som bland visar att antalet returer uppgår till 5 procent.

Danska vidare till final

Modedesignern Cecilie Bahnsen vidare i LVMH:s designtävling.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas dagligen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

H&M visade i Los Angeles

Modekoncernen valde amerikanska västkusten för lansering av ny hållbar kollektion.

Arkiv

Nöjda kunder höjer köpcentrums omsättning

Kundnöjdheten är starkt sammankopplad med ett köpcentrums omsättning, visar en ny analys från HUI.

Glitter breddar med hårvård

Glitter etablerar sin första ”Hair bar”.

Industrifacken avvisar medlarbud

Fortsatt kräftgång för modehandeln

Sko- och klädförsäljningen backade i februari.

Klartecken för JC:s ackord

H&M prisar hållbara innovationer

RNB ökar vinsten

Newbie till cityläge

Isbjörn med nya delägare

Grundartrion bakom e-handelsbolaget Addnature blir tredje största delägare i Isbjörn of Sweden.

De kan få Guldägg

Kampanjer för Björn Borg, Åhléns, Converse och Zlatans A–Z är nominerade till Guldägget 2017.

Lagerarbetare uppsagda

E-handlare öppnar fysisk butik

Stålklänningar till Kina

E-handlare skapar drama

Hon vill verka för mångfald

Nytt branschinitiativ signerat bland andra Swedish Fashion Council och ASFB ska syfta till mångfald bland annat kring kroppsideal.

Outletkoncept för VRG

Sko- och accessoarkoncernen öppnar ouletbutiker för Accent och Rizzo i Barkarby i veckan.

Han kampanjar för ny löparsko

Jobb & karriär: Daymaker med ny vd

Tredje butiken för Joel Jolina

Outlet by MQ till Port 73

Ellos lanserar ny plattform

Här öppnar Feetfirst

Här är Ellos senaste satsning

RNB-vd in i Mekonomen

Därför dämpas tillväxten i handeln

Ökat intresse för hyrgarderob

Urban Outfitters till Mood

Whyred för VRG

Förbjudna ämnen i hemtextilier

Sänd till en kollega

0.381