23948sdkhjf

Varumärke för ledig livsstil

En trio med lång och gedigen erfarenhet från modebranschen har skapat nya varumärket Wacay som lanseras till våren.
Trion Magnus Liljeblad, Jonas Eriksson och Evelina Bryngelsson lanserar till våren 2017 varumärket Wacay Weekend Adventure Company. Magnus Liljeblad kommer närmast från posten som vd för Sportmanship AB medan Jonas Eriksson och Evelina Bryngelsson arbetar för Lance Designbyrå och har lång erfarenhet av design, produktion, distribution och försäljning från några av Nordens största varumärken och butikskedjor. Jonas Eriksson var med och grundade bland annat Pace Jeans. Det nya varumärket ska hålla över tid och trender och innefatta kläder och hemtextil

Till sin hjälp har företaget tagit in digital kompetens från Wellstreet som blir varumärkets första externa investerare och som ska arbeta aktivt med en digital satsning.

– Vi är mycket stolta att Wellstreet ser samma potential i marknaden som vi har identifierat. Med hjälp av Wellstreet kommer vi nu lägga fullt fokus på vår digitala satsning E-tail in Retail som även fysiska butiker kommer att dra nytta av, säger Magnus Liljeblad, medgrundare av varumärket i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125