23948sdkhjf

Tysk e-modehandlare expanderar

Ytterligare expansion blir det för tyska e-handlaren Lesara som nu lanserat sajten i 16 länder däribland Sverige, Danmark och Finland.
Berlinbaserade Lesara expanderar och har för aviskt att bli en global spelare varför man nu lanserar sajten i ytterligare 16 länder däribland Storbritannien, Irland, Spanien, Grekland, Portugal, Polen, Slovakien men även Sverige, Danmark och Finland.

Fram till expansionen var sajten aktiv i sex länder; Tyskland som står för 60 procent av omsättningen, Italien, Österrike, Nederländerna, Schweiz och Luxemburg. Italien betecknas som den andra starkaste marknaden.

”Målet från start var att bli ett globalt varumärke för eftersökt mode och livsstilsprodukter till moderata priser” skriver bolagets vd och grundare Roman Kirsch i ett pressmeddelande. Bolaget skriver också att man fått god feedback från framförallt de skandinaviska marknaderna och Storbritannien och bolaget hoppas nu på rejält tillväxt.

Sedan starten 2013 har sajten relanserats med nya funktioner och därtill gjordes en finansieringsrund så sent som i september i år där 15 miljoner euro plockades in. Ett internationellt konsortium av investerare som leds av norska North Zone backar upp bolagets expansion finansiellt.

I nuläget har e-handlaren runt 3 miljoner unika användare per månad och räknar med lanseringen på nya marknader att nå 205 miljoner potentiella kunder. E-handlaren har logistikcentrum i Berlin, Stauffenberg samt Guangzhou och Shenzhen i Kina. Lesara säljer dam-, herr- och barnkläder samt heminredning och smycken till ett lägre pris.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125