23948sdkhjf

Kappahl satsar med amerikansk hästpolo

Kappahl har förvärvat varumärkesrättigheterna till U.S. Polo Association i Sverige, Norge, Finland och Polen. _x000B_U.S. Polo Association är namnet på det amerikanska hästpoloförbundet som grundades 1890 och som sedan ett tiotal år även är ett internationellt klädmärke för män i åldern 30-50 år. Från och med 6 oktober säljs märket i samtliga Kappahl-butiker som har herravdelning._x000B_– Anledningen till att vi förvärvat märket är att vi vill göra herrsidan mer intressant. Vi har alltid varit lite bättre på dam än vad vi varit på herr. Det är ett intressant segment och vi har märkt av en ökad efterfrågan på fritidskläder för män hos våra kunder. Men förhoppningsvis attraherar vi nya kundgrupperna också, säger Ann-Marie Heinonen, informationschef på Kappahl._x000B_Märket hämtar sin inspiration från den amerikanska östkusten och kollektionen består i huvudsak av jeans, chinos, skjortor, tröjor och jackor, men rymmer också slipsar och kepsar._x000B_Priserna ligger något över Kappahls övriga herrkläder, cirka en hundralapp, enligt Ann-Marie Heinonen. Till exempel kostar en bommullsskjorta ur kollektion 399 kronor i butik. Jeansen går för 499 kronor._x000B_
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062