23948sdkhjf

Adidas gör retrokollektion

Tyska sportjätten Adidas-Salomon har inlett en global omstrukturering av varumärket Adidas. Från hösten 2001 kommer sortimentet att vara uppdelat på tre divisioner med inbördes olika inriktning. Avsikten är att träffa mer rätt hos olika kundgrupper för att både kunna bredda konsumentbasen och driva utvecklingen av de mer avancerade produkterna. _x000B_Divisionerna kommer att marknadsföras under sina egna logotyper. Forever Sport ska innehålla funktionella skor och kläder för aktiv idrottsutövning. Originals, som är den mest iögonfallande nyheten, blir en retroinspirerad livsstilslinje byggd på klassiska Adidasmodeller. Den tredje divisionen, Equipment, ska innehålla innovativa produkter mitt emellan aktiv sport och lifestyle._x000B_Den nya affärsstrukturen kommer att införas stegvis med början i Tyskland, Frankrike och USA. Hur förändringen påverkar Adidas i Sverige är ännu inte klart. _x000B_

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095